Per sisè any consecutiu, TRAC col·labora amb els projectes de cooperació de la Fundació Educació Solidària de l’Escola Pia de Catalunya. Amb les aportacions realitzades durant tres anys per TRAC i d'altres empreses i particulars, ja es va fer possible impulsar el projecte del centre educatiu de secundària de Thiaroye (Senegal), i desdoblar tant el cicle de primària com el de secundària, oferint el cicle de batxillerat i, en definitiva, poder escolaritzar més joves a Thiaroye. Així mateix, l'any passat TRAC va aportar fons destinats a les "Escuelitas de Tareas" de les ciutats de Tijuana i Mexicali, a Mèxic. Un treball pedagògic i de vinculació amb les famílies que presentaven mancances econòmiques i socials més greus. 

Enguany, l’Escola Pia de Sarrià vol agermanar-se amb les missions escolàpies de “Las Californias” a través de la Asociación Educación Solidaria a les Califòrnies, que treballa a la zona de Mexicali (Mèxic). El projecte consisteix en la realització d’una pista esportiva per a l’Instituto José Calasanz de Mexicali. TRAC participarà en aquest nou projectereafirmant la seva voluntat de seguir donant el seu suport en aquest tipus de projectes educatius a les zones més necessitades.
 
Durant els darrers 20 anys, les ciutats de Tijuana i Mexicali, situades a la frontera amb els Estats Units, a la regió de la Baixa Califòrnia, han crescut molt per l’atracció que desperta la possibilitat de creuar la frontera i trobar feina en territori americà. La població de les barriades populars (colònies) té greus mancances de tipus econòmic, social i de serveis, donant-se problemàtiques d’exclusió social degut a la presència de moltes bandes juvenils, al tràfic i consum de drogues, als petits furts o fins i tot a la prostitució infantil i juvenil.
 
La intervenció de tipus educatiu esdevé un element facilitador en els processos d’integració i incorporació social. Les necessitats de la població són cada cop més grans i les solucions cada cop més escasses degut a què el gran volum de població (ambdues ciutats no tenen ni cent anys d’existència i ja arriben al voltant d’un milió d’habitants) dificulta poder atendre moltes de les necessitats. L’objectiu és complementar la tasca que es realitza des de l’escola. A més de ser un espai per ajudar els infants que cursen la primària a resoldre les seves tasques escolars, el centre vol engegar un treball pedagògic, d’animació de la lectura, i que incentivi la relació entre ells.
 
Aquesta intervenció també vol incorporar joves de la zona per realitzar un treball voluntari a les “escuelitas” i promoure la relació amb les famílies. Un desplegament de petites accions que pretenen “recuperar” els nens del carrer en els espais no escolars i establir un lligam amb les famílies destacant els aspectes educatius d’aquest tipus de relació.
 

 


 

Paraules clau

Serveis associats