resum
Els tècnics de capçalera es poden trobar amb la necessitat d’haver d’assessorar algun veí o comunitat de propietaris sobre quin tipus d’infraestructura de recàrrega de vehicle elèctric s’ha d’instal·lar en el seu edifici o habitatge unifamiliar. En aquest article, que es pot llegir en versió completa en el blog de l’informatiu del CAATEEB fem un repàs dels tipus o possibilitats que hi ha i els passos a seguir per a la seva execució.
Els vehicles elèctrics (turismes, motocicletes, furgonetes, camions) no deixen de créixer a tot el món i s’estan convertint en la principal alternativa tecnològica als vehicles de combustió interna. Aquest creixement esta motivat principalment per una consciència mediambiental dels consumidors, pels incentius públics i per les prohibicions de circulació als vehicles amb combustible dièsel que s’estan portant a terme per part d’algunes administracions que volen millorar la qualitat de l’aire i la salut de les persones.
A partir del mes de gener del 2019 estarà prohibit, de dilluns a divendres, la circulació dels vehicles més contaminants en 39 municipis de l’àrea metropolitana i en la ciutat de Barcelona. Aquesta restricció ja s’està aplicant des de l’1 de desembre de 2017, en els dies amb episodis de contaminació alta.
Ja fa anys que s’aplica en alguns països europeus i on han anat fins i tot més lluny, prohibint el vehicle dièsel i de gasolina per als anys 2025 i en altres països per a l’any 2040. Aquest paï-sos són: Noruega, Holanda, Àustria, Eslovènia, Escòcia, França i Regne Unit. Amb aquesta perspectiva s’han fet previsions que assenyalen que per al 2040 els vehicles elèctrics representaran el 35% de les vendes de vehicles a tot el món, amb un creixement 10 vegades més ràpid que el del vehicle convencional. Actualment ja representen el 10% de la totalitat del parc d’automòbils a Noruega i en el nostre país ja s’ha arribat als 2 milions de vehicles circulant, dels quals 60.888 vehicles ho fan a la ciutat de Barcelona.