Per novè any consecutiu TRAC ha reafirmat el seu compromís amb els projectes de cooperació de la Fundació Educació Solidària (FES) de l’Escola Pia de Catalunya, renovant de nou la seva col·laboració amb l'entitat educativa. Amb les aportacions realitzades durant quatre anys per TRAC i d'altres empreses i particulars, ja es va fer possible impulsar el projecte del centre educatiu de secundària de Thiaroye (Senegal), i desdoblar tant el cicle de primària com el de secundària, oferint el cicle de batxillerat i, en definitiva, poder escolaritzar més joves a Thiaroye.

En col·laboració amb la Fundació Educació Solidària, TRAC també ha atorgat beques d'acolliment als menors que habiten les “cases llar” d'una zona de gran problemàtica socioeconòmica de Mèxic i ha aportat fons destinats a les "Escuelitas de Tareas" de les ciutats de Tijuana i Mexicali, a Mèxic, un treball pedagògic i de vinculació amb les famílies que presentaven mancances econòmiques i socials més greus. Així mateix, TRAC va col·laborar amb les missions escolàpies de "Las Californias" en el projecte consistent en la realització d’una pista esportiva per a l’Instituto José Calasanz de Mexicali.

L'any passat l’agermanament amb l’Instituto José Calasanz de Mexicali, tenia com a finalitat el poder subvencionar una aula de psicomotricitat i un espai sòcio-emocional pels infants i joves que acull el centre. Aquest 2021, l'objectiu és realitzar una ampliació de dues aules més per poder atendre els alumnes de 5è i 6è, una sala de mestres, uns banys i complir amb la normativa antisismes a l'escala del centre.

Durant els darrers 20 anys, les ciutats de Tijuana i Mexicali, situades a la frontera amb els Estats Units, a la regió de la Baixa Califòrnia, han crescut molt per l’atracció que desperta la possibilitat de creuar la frontera i trobar feina en territori americà. La població de les barriades populars (colònies) té greus mancances de tipus econòmic, social i de serveis, donant-se problemàtiques d’exclusió social degut a la presència de moltes bandes juvenils, al tràfic i consum de drogues, als petits furts o fins i tot a la prostitució infantil i juvenil.

La intervenció de tipus educatiu esdevé un element facilitador en els processos d’integració i incorporació social. Les necessitats de la població són cada cop més grans i les solucions cada cop més escasses degut a què el gran volum de població (ambdues ciutats no tenen ni cent anys d’existència i ja arriben al voltant d’un milió d’habitants) dificulta poder atendre moltes de les necessitats. L’objectiu és complementar la tasca que es realitza des de l’escola. A més de ser un espai per ajudar els infants que cursen la primària a resoldre les seves tasques escolars, el centre vol engegar un treball pedagògic, d’animació de la lectura, i que incentivi la relació entre ells.

Aquesta intervenció també vol incorporar joves de la zona per realitzar un treball voluntari a les “escuelitas” i promoure la relació amb les famílies. Un desplegament de petites accions que pretenen “recuperar” els nens del carrer en els espais no escolars i establir un lligam amb les famílies destacant els aspectes educatius d’aquest tipus de relació.

 

Col·laboració aliniada amb els ODS

Donant suport a la Fundació Educació Solidària, TRAC segueix el camí marcat pels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) plantejats per les Nacions Unides en l'Agenda 2030. L'ODS 4, sobre el dret a rebre una educació de qualitat, i l'ODS 17, que proposa crear aliances per aconseguir els objectius de desenvolupament sostenible, són els dos objectius que TRAC afavoreix formant part dels projectes educatius internacionals de la Fundació Educació Solidària.

ODS3_CAT.JPG

 
Si t'interessa conèixer més la feina que es fa des de la Fundació Educació Solidària:

 


 

Paraules clau